Sociální rehabilitace
Poslání služby
Pomáháme lidem, kteří jsou v obtížné životní situaci a nemohou jí řešit sami. Pomoc je zaměřena na získání schopností a dovedností, potřebných k řešení této situace.
Cílem služby je
podpořit uživatele (člověka, který dochází do sociální služby sociální rehabilitace) k tomu, aby:
- si uměl sám hledat zaměstnání odpovídající jeho potřebám a schopnostem
- uměl hospodařit s penězi a nedostal se do dluhové pasti
- byl samostatný a soběstačný v řešení svých záležitostí
- si uměl udržet vlastní bydlení
Cílová skupina
- osoby v krizi
- osoby se zdravotním postižením
Sociální službu nenabízíme osobám, které:
- se nacházejí v akutní fázi onemocnění, nebo potřebují bezodkladnou zdravotní péči
- jejichž zdravotní stav vyžaduje trvalý dohled
- potřebují k dorozumívání tlumočníka a sami si ho nezajistí (cizinci)
- jeví známky požití alkoholu či jiných návykových látek (drogy)
- s uživatelem navážeme spolupráci po dohodě, až nebudou jevit známky požití alkoholu a jiných návykových látek (drogy)
- jsou agresivní
Věková struktura cílové skupiny:
- dorost 15 - 18 let
- mladí dospělí 19 - 26 let
- dospělí 27 - 64 let
V jakých oblastech Vám můžeme konkrétně pomoci?
Osoby v krizi
- sociální a psychická podpora v době trvání nepříznivé sociální situace
- pomoc s nalezením přechodného bydlení (azylové domy, noclehárny, ubytovny apod.)
- pomoc a podpora při hledání vhodného zaměstnání a jeho udržení
- komunikace s možnými zaměstnavateli, nácvik této komunikace v bezpečném prostředí
- nacvičení efektivního a účelného hospodaření s penězi
- pomoc a podpora při řešení dluhové problematiky, exekucí, neschopnosti splácet, prevence, informační činnost
- pomoc kontaktovat a vyhledat další spolupracující organizace nápomocné v řešení nepříznivé sociální situace
- pomoc a podpora při orientaci ve městě České Budějovice při hledání další pomoci
Osoby se zdravotním postižením
- vyhledávání informací ohledně zaměstnání včetně procvičení vhodných způsobů vyhledání těchto informací
- umět používat telefon, včetně nacvičení telefonního hovoru (se zaměřením na pracovní problematiku)
- podpora k získání vhodného zaměstnání a jeho udržení
- vytvoření podkladů pro získání zaměstnání (vytvoření životopisu, motivačního dopisu, emailu atd.), včetně nácviku jejich tvorby
- komunikace s možnými zaměstnavateli, nácvik této komunikace v bezpečném prostředí
- pomoc a podpora při zvyšování nejvyššího dosaženého vzdělání či rozšíření kvalifikace
- podpora při udržení si vlastního bydlení
- nacvičení efektivního a účelného hospodaření s penězi
- pomoc a podpora při řešení dluhové problematiky, exekucí, neschopnosti splácet, prevence, informační činnost
- neznalost úředních dokumentů a úředních postupů, podpora při jejich objasňování
- podpora při orientaci ve městě České Budějovice
- nácvik různých forem komunikace – vyhledávání informací na internetu, používání telefonu, emailu, Skype, Facebook, apod.
UZAVŘENÍ SMLOUVY S UŽIVATELEM
Smouva o poskytování sociální služby mezi organizací KONÍČEK, o.p.s. a uživatelem je uzavírána ústně (lze ji uzavřít i písemně), vzor písemné smlouvy a přílohy (Rozsah úkonů poskytovaných v rámci základních činnosti, Pravidla pro podávání stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociálních služeb) Z. D E