Sociální rehabilitace

 

Poslání služby

Pomáháme lidem, kteří jsou v obtížné životní situaci a nemohou jí řešit sami. Pomoc je zaměřena na získání schopností a dovedností, potřebných k řešení této situace.

 

Cílem služby je

podpořit uživatele (člověka, který dochází do sociální služby sociální rehabilitace) k tomu, aby:

- znal okolí svého bydliště a uměl si najít cestu do místa, které si stanovil za pomoci dostupných médií (internet, telefon, tištěné dokumenty)

- si uměl sám hledat zaměstnání

- uměl hospodařit s penězi

- si uměl udržet vlastní bydlení

 

Cílová skupina

- osoby z etnické menšiny - osoby z romské menšiny

- osoby ze sociálně vyloučených lokalit

- osoby se zdravotním postižením

- osoby v krizi

 

Sociální službu nenabízíme osobám, které:

- se nacházejí v akutní fázi onemocnění, nebo potřebují bezodkladnou zdravotní péči

- jejichž zdravotní stav vyžaduje trvalý dohled

- potřebují k dorozumívání tlumočníka a sami si ho nezajistí (cizinci)

- jeví známky požití alkoholu či jiných návykových látek (drogy)

- s uživatelem navážeme spolupráci po dohodě, až nebudou jevit známky požití alkoholu a jiných návykových látek (drogy)

- jsou agresivní

 

Věková struktura cílové skupiny:

- dorost 15 - 18 let

- mladí dospělí 19 - 26 let

- dospělí 27 - 64 let

 

V jakých oblastech Vám můžeme konkrétně pomoci?

 

Osoby z rómské menšiny a osoby ze sociálně vyloučených lokalit

- vyhledávání informací ohledně zaměstnání včetně procvičení vhodných způsobů vyhledání těchto informací

- umět používat telefon, včetně nacvičení telefonního hovoru (se zaměřením na pracovní problematiku)

- podpora k získání vhodného zaměstnání a jeho udržení

- vytvoření podkladů pro získání zaměstnání (vytvoření životopisu, motivačního dopisu, emailu atd.), včetně nácviku jejich tvorby

- komunikace s možnými zaměstnavateli, nácvik této komunikace v bezpečném prostředí

- pomoc a podpora při zvyšování nejvyššího dosaženého vzdělání či rozšíření kvalifikace

- podpora při udržení si vlastního bydlení

- nacvičení efektivního a účelného hospodaření s penězi, případná podpora při řešení dluhové problematiky, exekucí, neschopnosti splácet, prevence, informační činnost

- neznalost úředních dokumentů a úředních postupů, podpora při jejich objasňování

 

Osoby se zdravotním postižením

- vyhledávání informací ohledně zaměstnání včetně procvičení vhodných způsobů vyhledání těchto informací

- umět používat telefon, včetně nacvičení telefonního hovoru (se zaměřením na pracovní problematiku)

- podpora k získání vhodného zaměstnání a jeho udržení

- vytvoření podkladů pro získání zaměstnání (vytvoření životopisu, motivačního dopisu, emailu atd.), včetně nácviku jejich tvorby

- komunikace s možnými zaměstnavateli, nácvik této komunikace v bezpečném prostředí

- pomoc a podpora při zvyšování nejvyššího dosaženého vzdělání či rozšíření kvalifikace

- podpora při udržení si vlastního bydlení

- nacvičení efektivního a účelného hospodaření s penězi

- podpora při orientaci ve městě České Budějovice

- nácvik různých forem komunikace – vyhledávání informací na internetu, používání telefonu, emailu, skype, facebook, twitter apod.

 

Osoby v krizi

- sociální a psychická podpora v době trvání nepříznivé sociální situace

- pomoc s nalezením přechodného bydlení (azylové domy, noclehárny, ubytovny apod.)

- pomoc a podpora při hledání vhodného zaměstnání a jeho udržení

- pomoc při řešení dluhové problematiky

- pomoc kontaktovat a vyhledat další spolupracující organizace nápomocné v řešení nepříznivé sociální situace

- pomoc a podpora při orientaci ve městě České Budějovice při hledání další pomoci

 

Další činnosti

Zooterapie (speciální terapie prostřednictvím zvířete - kůň, hospodářská zvířata, aj.).

 

Vyhledávání

Kde nás najdete:

Pracovníci vyrážejí za uživateli v rámci města České Budějovice (terénní část služby):

 

Terénní služba ČB

PO, STŘ: 8:00 – 16:00

ÚTERÝ: 9:00 – 16:00

ČTVRTEK: 12:00 – 16:00

PÁTEK: 8:00 - 11:00

 

Je možné si domluvit schůzku i mimo uvedenou provozní dobu, a to prostřednictvím telefonního či emailového kontaktu.

 

Kontakt

Bc. Zdeňka Weinrebová, DiS.

telefon: 774 528 855

email: konicekcb@seznam.cz

 

Pracovníci jsou k zastižení také v konzultačních místnostech na adrese Na Zlaté stoce 14, ČB a v Komunitním centru Máj (A. Barcala 1791/40, ČB) – ambulantní část služby. Konzultace je možná i bez předchozí telefonické domluvy. Budova v níž se nachází kontaktní místnost je bezbariérová s dopomocí.

 

Kancelář

Na Zlaté stoce 14
370 05 České Budějovice
2. patro - kancelář č. 308

Provozní doba

PONDĚLÍ: 10:00 – 12:00

STŘEDA: 12:00 - 14:00

 

Komunitní centrum MÁJ

A. Barcala 1791/40
370 05 České Budějovice
Poradenské centrum (kancelář č. 2)

Provozní doba

ČTVRTEK: 9:00 - 12:00

Kontaktujte nás

ZPŮSOB UZAVŘENÍ SMLOUVY S UŽIVATELEM

Smouva o poskytování sociální služby mezi organizací KONÍČEK, o.p.s. a uživatelem je uzavírána ústně (lze ji uzavřít i písemně), vzor písemné smlouvy sociální služby k nahlédnutí zde: